lørdag den 18. februar 2012

Vidner



Net-dating er det nye sort. Det siges i singlekredse - og jeg er med på moden.

Det er dog ligeså svært, som det altid har været. Både dating og moden. I starten af mit liv som søgende single manglede jeg veninden fra seminarietiden, der fortalte mig, hvad og hvem, der klædte mig bedst. Fortalte hvad der var in og hvad der absolut ikke var! Både på dating- og modesiden. Jeg manglede en at sparre med. En, der stillede spørgsmål og gav svar på mine.

Hvordan gør man? Hvad er i orden? Hvordan er spillereglerne? Hvad er in og hvad er så absolut ikke!?

Jeg prøvede mig frem. Lærte lynhurtigt, hvad, der klæder og glæder mig - og hvad der ikke gør. Lærte at sige ja og nej. Til og fra. Det har jeg ellers ikke altid været god til. Det mærkes. Og nu mærkes efter.

Men jeg fandt hende. En at sparre med, én, der stiller spørgsmål. En veninde. Et vidne.

Det er nemlig dét, det hele handler om. At have vidner til sit liv. Særligt alle de små ting i hverdagen. De store ting, dem har jeg vidner nok til. Min familie, mine venner og veninder, mine kolleger, bekendte, facebook-friends osv. De er alle fabelagtige til det, de gør, værende mine vidner. Jeg er taknemmelig.

Udfordringen ligger i at have et vidne til de små ting i hverdagen, hvor en for-nyligt-fyldt-4-årig bare ikke rækker.

Nogle gange har jeg brug for et vidne, der er i samme båd som jeg. Af samme køn som jeg. Dem findes der også en klub for. Der er bare ingen reklame for det nogle steder. Ligesom stress-klubben. Den har jeg også været medlem af. Der var heller ingen reklame. Men jeg fandt den. Klubben. Ligesom jeg nu fandt singleveninden, som også er singlemom.

Samme båd. Samme branche. Taler samme sprog.

Hvilket godt vidne i jagten på kronvidnet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar